среда, 29 апреля 2015 г.

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ ІНФОРМУЄ

На часі – модернізація державної служби зайнятості.

Сьогодні служба зайнятості стоїть на шляху значних перетворень, змінюється не лише її структурна складова, а й підходи до обслуговування шукачів роботи, безробітних і роботодавців, до надання консультаційних та профінформаційних послуг, співпраці із соціальними партнерами.

Про актуальні питання щодо зайнятості населення розповідає директор Донецького обласного центру зайнятості Валентина Рибалко.


Які ж саме перетворення чекають на службу зайнятості?
Зараз, коли держава перебуває в складних соціально-економічних умовах і водночас вибуховий розвиток комунікативних технологій потужно впливає на психологію сприйняття інформації, відкритість і доступність державних установ для людей є прерогативою влади. На етапі модернізації служби зайнятості важливої ролі набуває вдосконалення її інформаційно-роз`яснювальної роботи, запровадження у діяльність проектів та інновацій, покликаних зробити службу зайнятості ближчою до шукачів роботи і роботодавців. До таких нововведень передусім належать: створення Інформаційно-консультаційних центрів, запровадження в окремих регіонах пілотних проектів з комплексного обслуговування громадян за принципом «центр під одним дахом», створення консалтингових центрів та бізнес-інкубаторів, підтвердження неформальної освіти, розвиток центрів професійно-технічної освіти служби зайнятості тощо.

Детально про інновації.
Інформаційно-консультаційні центри (ІКЦ) - є своєчасним та вкрай важливим рішенням. Особливо з появою на ринку праці такої категорії соціально незахищених осіб, як вимушені переселенці та демобілізовані учасники АТО. Такий проект, в перспективі, буде запроваджено і в Донецькій області.
ІКЦ – це новий формат надання інформаційно-консультаційних послуг для різних соціальних груп та вікових категорій населення. За допомогою фахівців служби зайнятості за лічені хвилини можна скласти резюме та безкоштовно розмістити його в мережі Інтернет, відвідати семінари і тренінги з техніки пошуку роботи, вибору професії, організації підприємницької діяльності. Безкоштовні ІКЦ державної служби зайнятості надаватимуть змогу людині, перебуваючи в звичайному середовищі, здійснити пошук нових можливостей для працевлаштування, отримати психологічну підтримку, поради, консультації, здобути знання для успішного пошуку роботи та кар’єрного зростання. Новостворені Інформаційно-консультаційні центри, використовуючи сучасні методи комунікації, сприятимуть налагодженню співпраці з урядовими, державними, громадськими інституціями, депутатами різних рівнів, забезпеченню інформування громадськості, соціальних партнерів, навчальних закладів, роботодавців про державну політику зайнятості населення, стан ринку праці, конкретні заходи, які дозволять спільними зусиллями ефективно вирішувати питання працевлаштування осіб, що шукають роботу, та безробітних, особливо з числа вимушених переселенців з анексованих територій та місць проведення антитерористичної операції та демобілізованих учасників АТО.

Запровадження проекту з комплексного обслуговування громадян за принципом «центр під одним дахом» передбачає надання представниками різних соціальних служб в єдиному інформаційному просторі під егідою місцевої влади комплексу соціальних послуг для окремих категорій громадян, передусім соціально вразливих (внутрішньо переміщені особи, демобілізовані учасники АТО, молодь, люди з інвалідністю тощо).

Консалтингові центри та бізнес-інкубатори створюватимуться як інформаційні осередки центрів зайнятості, в яких передбачається надання комплексної допомоги з ведення бізнесу підприємцям-початківцям з числа колишніх безробітних, у тому числі внутрішньо переміщених осіб; безробітним, які отримуватимуть одноразову виплату допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності; іншим категоріям осіб, що потребують відповідної допомоги.

Щодо підтвердження результатів неформального навчання за робітничими професіями, то зараз опрацьовується механізм підтвердження результатів неформального навчання за робітничими професіями спільно з організаціями роботодавців.

Важливим для сучасної служби зайнятості є і застосування новітніх інформаційних технологій: розробка електронного доступу – нового сервісу для роботодавців («електронний кабінет») та безробітних, удосконалення роботи Інтернет-порталів служби зайнятості, Фейсбук-сторінка державної служби зайнятості.

Модернізація діяльності служби зайнятості в цілому передбачає і модернізацію роботи кожного окремого спеціаліста служби, підвищення його індивідуальної ролі у вирішенні питань зайнятості населення. Спеціалісти служби зайнятості більш ніж кваліфіковані, а головне, готові до перетворень та новацій.

Інформація підготовлена Донецьким обласним центром зайнятості.